EtiketŞu anda denizler konusu ile ilgili sayfalara bakmaktasınız.
Bu konuyla ilgili toplam 26 içerik bulunuyor.
Türkiye'de Nüfusun Dağılışı
Nüfus Yoğunluğu: Belirli bir alanda bulunan insanların birim alandaki dağılımına nüfus yoğunluğu denir.
 Nüfus Yoğunluğu = (Toplam Nüfus / Yüzölçüm )
 
A. Doğal (Fiziki) Faktörler
 
1. Yeryüzü Şekilleri
 
 Dağların Uzanışı
 Dağlarımızın genelde doğu batı uzanışlı olması;
v  Kıyı ile iç kesimler arasındaki ulaşımı güçleştirir,
v  Deniz etkisinin iç kesimlere girmesini engeller.
 Bu nedenle kıyılarımız daha fazla nüfuslanmıştır.
 


Hinterland: Bir merkezin iç kesimlerle etkileşimine hinterland denir. Eğer bir yerleşmenin diğer yerleşmelere ulaşımı kolaysa hinterlandı geniş, zorsa hinterlandı dardır.
 
Hinterlandı dar olan Sinop, Giresun gelişememesine karşın geniş bir hinterlanda sahip İstanbul, İzmir daha fazla gelişmiştir.


 
Ege’de yer alan İzmir oldukça gelişmiş bir merkezken (enine kıyı, ulaşım ... (Devam)
Kategori: Türkiye Coğrafyası   Tarih: 23 Aralık 2014   Yorum yok
Türkiye'nin Coğrafi Konumu ve Etkileri
Ülkemiz 36° - 42° kuzey enlemleri ile 26° - 45° güney boylamları arasında yer alır. Bu durumun çeşitli sonuçları vardır.

 
Türkiye’nin Matematik Konumu ve Sonuçları
 
 1. Enlemiyle İlgili Sonuçlar
Türkiye 36° - 42° kuzey enlemleri arasında kalır. Kuzey yarım kürede bulunması sebebiyle:
- Işınların düşme açısı kuzeye doğru gidildikçe küçülür.
- Güneyden kuzeye sıcaklık azalır.
- Kuzeye doğru kış, güneye doğru yaz mevsimi süresi uzar.
- Dağların güney yamaçları kuzeyinden daha sıcaktır.
- Kuzeye gittikçe gündüz süreleri daha fazla değişir.
Ülkemiz enlem itibariyle orta kuşak ülkesidir. Orta kuşakta yer almasının başlıca sonuçları:
- Dört mevsimi yaşayan bir ülkedir.
- İklim ve bitki örtüsü çeşitliliği fazladır.
- Tarım faaliyetler... (Devam)
Kategori: Türkiye Coğrafyası   Tarih: 23 Aralık 2014   9 yorum
Türkiye'nin Denizleri
- Türkiye üç tarafı denizlerle çevrili bir yarım ada ülkesidir.
- Denizlerimiz ulaşım, balıkçılık ve turizm için kullanılmaktadır.
- Ayrıca Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan stratejik öneme sahip boğazlarımız bulunmaktadır.
- Türkiye’de deniz ticareti 1926’ya kadar yabancıların elindeydi.
- 1926’da Kabotaj Kanunu ile denizlerimizde yolcu ve yük taşıma hakkı bize geçmiş ve deniz ticaretimiz gelişme göstermiştir.
 
a. Karadeniz
- Karadeniz Avrupa ile Anadolu arasında yer alan bir iç denizdir.
- Dünya denizlerine İstanbul ve Çanakkale Boğazları ile bağlanır.
- Tuzluluk oranı binde 18, Türkiye’de kıyısındaki uzunluğu 1600 km dir.
- Günümüzden 8000 yıl önce tatlı su gölü olan Karadeniz, buzul çağı sonrasında deniz seviyesinin yükselmesi ile denizlere açılmıştır.
- Karadeniz’in tabanında doğal yaşam... (Devam)
Kategori: Su Kaynakları   Tarih: 21 Aralık 2013   20 yorum
Ulaşım Hatlarının Ülkeler ve Bölgeler Arası Etkileşime Etkisi
Ulaşım olanakları artan bir yerde nüfus artışı yaşanır. Nüfus artışı ise o yerleşmenin gelişmesini sağlar.
Sanayi tesisleri daha çok ulaşımı iyi yerlere kurulur. Sanayi kurulması da şehirlerin büyümesini sağlar.
Türkiye ulaşım yönünden avantajlı bir ülkedir;
- İki kıta arasında,- İki önemli boğaza sahip,- Dört tarafı denizlerle çevrili,- Zengin petrol yatakları olan komşulara sahip,- Uluslar arası yollara sahiptir.
Bu özellikler Türkiye’nin hızlı gelişmesinde etkili olmuştur.
Sanayi Devriminin ilk yıllarında ulaşım olanakları zordu. Ancak günümüze geldiğimizde yük ve yolcu taşımacılığının hem hızlandığını hem arttığını görüyoruz.
Bunun sonucu olarak;
- Yeni ekonomik fırsatlar oluşmuş,- Küresel ve bölgesel pazarlar kurulmuş,- Ürün fiyatları düşmüş, kalite artmıştır.
 

Zamana Göre Ulaşım Araçlarında Hızlanma

1500’... (Devam)
Kategori: Ülkeler ve Bölgeler   Tarih: 01 Nisan 2014   Yorum yok
Uygarlıklar Beşiği Anadolu
Tarih boyunca insanoğlunun medeniyet alanında almış olduğu yol incelenecek olursa ilk medeniyetlerin genelde iklim koşullarının elverişli, su kaynaklarının bol, tarım arazilerinin geniş  olduğu sahalarda doğup geliştiği dikkat çeker.
Bu alanlar; Nil, Fırat-Dicle, İndus - Ganj, Gökırmak, Sarıırmak havzalarıdır. Kısacası ilk uygarlıklar Mısır, Çin, Hindistan ve Mezopotamyada büyüyüp gelişmiştir.
Türkiye hem Asya hem de Avrupa Kıtası ile temas halinde olduğundan bir Orta Doğu ülkesidir. Dağlık bir ülkedir. Ovalar daha ziyade kıyılarda ve akarsu vadilerinde yer alır. Akarsular bakımından bölgenin en zengin ülkesidir. İstanbul ve Çanakkale Boğazlarıyla da büyük bir öneme sahiptir. Üç tarafını çeviren denizler, Cebeli Tarık Boğazı ile Atlas Okyanusuna; Süveyş Kanalı vasıtası ile Kızıldeniz ve Hint Okyanusuna bağlıdır.
Türkiye yer altı ve yer üstü zenginlik kaynaklar... (Devam)
Kategori: Türkiye Coğrafyası   Tarih: 10 Eylül 2014   Yorum yok
Yeryüzünde Sıcaklığın Dağılışını Etkileyen Faktörler
1. Güneş Işınlarının Düşme Açısı
(Güneş ışınlarının atmosferde aldığı yol)

Güneş ışınları bir yere ne kadar dik açıyla düşerse sıcaklık değerleri de o kadar yüksek olur. Çünkü dik açıyla gelen ışınlar daha dar alanları ısıtmaktadır.

Güneş ışınlarının düşme açısı dünyanın şekli, eksen eğikliği, günlük hareketi ve eğime bağlı olarak değişir.

a. Dünyanın Şekli: Ekvator'dan kutuplara doğru gidildikçe güneş ışınlarının geliş açısı küçülür.
b. Eksen Eğikliği: Dünyanın güneş etrafındaki dönüşüne bağlı olarak yıl içinde yarımkürelere farklı açılarla düşer.
c. Günlük Hareket: Dünyanın kendi ekseni etrafındaki dönüşüne bağlı olarak sabah ve akşam dar açılarla düşerken, öğle vakti daha dik açıyla düşer.
d. Bakı ve Eğim: Güneşe bakan yamaçlar güneş ışınlarını daha dik açıyla alırlar.

2. Güneşlenme Süresi

Güneşlenme süresi uzadıkça atmosferdeki ısı birikimi artacağı için sıcaklık da artar.

Gün içinde en yüksek sıcaklıkların öğleden birkaç saat sonra olması bununla ilgilidir. E... (Devam)
Kategori: Sıcaklık   Tarih: 01 Nisan 2012   88 yorum
Toplam 2 sayfa, 2. sayfadasın: Önceki, 1, 2
© 2015 Coğrafya Sitesi
Coğrafya