EtiketŞu anda Asi konusu ile ilgili sayfalara bakmaktasınız.
Bu konuyla ilgili toplam 54 içerik bulunuyor.
Türkiye'de Başlıca Akarsular ve Döküldüğü Yerler
 


Akarsu

Doğduğu Yer

Döküldüğü Deniz

Oluşturduğu Delta


Çoruh

Kelkit; Mescit Dağları

Karadeniz

---


Yeşilırmak

Gümüşhane Dağları
Kösedağı

Karadeniz

Çarşamba


Kızılırmak

Kızıldağ (Sivas’ın Doğusu)

Karadeniz

Bafra


Sakarya

Emir Dağı (Afyon)

Karadeniz

Sakarya


Susurluk

Simav (Kütahya)

Marmara Denizi

---


Meriç

Bulgaristan

Ege Denizi

---


Bakırçay

Ömer Dağı

Ege Denizi

Dikili


Gediz

Murat Dağı

Ege Denizi

Menemen


K. Menderes

Bozdağlar

Ege Denizi

Selçuk


B. Menderes

Göller Yöresi

Ege Denizi

Balat


Aksu

Isparta

Akdeniz

---


Göksu

Taşeli Platosu Kuzeyi

Akdeniz

Silifke


Seyhan

Uzunyayla Platosu

Akdeniz

Çukurova


Ceyhan

Elbistan Havzası

Akdeniz

Çukurov... (Devam)
Türkiye Coğrafyası 15 Şubat 2014 17 yorum
Türkiye'de Bölge Sınıflandırması Sunusu
Türkiye'de Bölge Sınıflandırması Sunusu (Devam)
Diğer Sunular 02 Ocak 2015 Yorum yok
Türkiye'de Nüfusun Dağılışı
Nüfus Yoğunluğu: Belirli bir alanda bulunan insanların birim alandaki dağılımına nüfus yoğunluğu denir.
 Nüfus Yoğunluğu = (Toplam Nüfus / Yüzölçüm )
 
A. Doğal (Fiziki) Faktörler
 
1. Yeryüzü Şekilleri
 
 Dağların Uzanışı
 Dağlarımızın genelde doğu batı uzanışlı olması;
v  Kıyı ile iç kesimler arasındaki ulaşımı güçleştirir,
v  Deniz etkisinin iç kesimlere girmesini engeller.
 Bu nedenle kıyılarımız daha fazla nüfuslanmıştır.
 


Hinterland: Bir merkezin iç kesimlerle etkileşimine hinterland denir. Eğer bir yerleşmenin diğer yerleşmelere ulaşımı kolaysa hinterlandı geniş, zorsa hinterlandı dardır.
 
Hinterlandı dar olan Sinop, Giresun gelişememesine karşın geniş bir hinterlanda sahip İstanbul, İzmir daha fazla gelişmiştir.


 
Ege’de yer alan ... (Devam)
Türkiye Coğrafyası 23 Aralık 2014 Yorum yok
Türkiye'de Ulaşım Sistemlerinin Gelişimi Sunusu
Türkiye'de Ulaşım Sistemlerinin Gelişimi Sunusu (Devam)
Diğer Sunular 02 Ocak 2015 Yorum yok
Türkiye'de Yerleşme Tipleri

1. Köy Altı Yerleşmeleri
Bazı kişilerin çeşitli nedenlerle köylerinden ayrılarak kurdukları bir ya da birkaç meskenden oluşan yerleşmelerdir.
Özellikleri:
- İdari yönden bir köye bağlıdır.- Geçici yerleşmelerdir.- Sonradan süreklilik kazanıp köy statüsü kazanabilirler.- Genellikle ilkbahar ve yaz mevsimlerinde kullanılırlar.- Eğitim, sağlık, cami gibi hizmetleri bağlı olduğu köyden alırlar.- Çoğunlukla derme – çatma basit barınaklardan oluşur.- Bölgelere ve yapısına göre çeşitli isimler alırlar: Bunlar büyükten küçüğe doğru: Mahalle, yayla, çiftlik, mezra, kom, canik, oba, divan, dam ve bağ evidir.
Köy Altı Yerleşmelerin Ortaya Çıkma Sebepleri:
- Tarım arazilerinin yetersiz ya da birbirinden uzak olması.- Hayvanlar için otlak ve barınak temini.- Devlete ait arazilerin özellikl... (Devam)
Nüfus ve Yerleşme 04 Mart 2014 5 yorum
Türkiye'nin Akarsuları
Türkiye Akarsularının Özellikleri
1. Rejimlerine Göre Akarsular
 Düzenli Rejim: Karadeniz akarsuları Düzensiz Rejim: Diğer tüm akarsular
2. Beslenme Kaynaklarına Göre Akarsular
 Yağmur Suları: Akdeniz ve Ege akarsuları Kar Erimeleri: Fırat, Dicle, Aras, Kura Sel Suları: İç Anadolu Akarsuları Yer Altı Suları: Manavgat, Köprüçay Göllerden Beslenenler: Susurluk (Ulubat, Manyas Gölü) Kovada (Eğirdir Gölü) Çarşamba Çayı (Beyşehir Gölü) Arpaçay (Çıldır Gölü) Karma Rejimli: Fırat, Dicle, Yeşilırmak, Kızılırmak, Sakarya, B. Menderes
3. Döküldüğü Yere Göre Akarsular
 Açık Havza: Fırat, Dicle, Yeşilırmak, Kızılırmak, Sakarya, B. ... (Devam)
Türkiye Coğrafyası 03 Ocak 2014 3 yorum
Türkiye'nin Bitki Varlığı
Dünya'da bitki çeşitliliğinin en fazla olduğu yerler ekvator çevresidir. Buradaki ülkelerden sonra Türkiye, en çok bitki türü barındıran ülkedir.

Avrupa Kıtası, Türkiye'nin yaklaşık 15 katı büyüklüğüne sahip olmasına rağmen, tüm Avrupa Kıtası'nda yaklaşık 12.000 bitki türü yer alırken Türkiye'de 12.000'den fazla bitki türü bulunmaktadır. (Devam)
Bitkiler 22 Aralık 2014 5 yorum
Türkiye'nin Toprak Varlığı

1. Zonal Topraklar
Anakayanın, bulunduğu bölgedeki iklim koşullarının etkisiyle olduğu yerde çözünmesiyle oluşan topraklardır.
1. Kahverengi Orman Toprakları
- Orman örtüsü altında oluşan bu topraklar organik madde bakımından zengin olduklarından renkleri koyudur.
- Yıkanmanın fazla olduğu yerlerde asitli ve kireçsiz orman toprakları oluşmaktadır.
- Ülkemizde bu tip topraklar, Kuzey Anadolu Dağlarının denize bakan yamaçlarında yaygındır.
- İyi yıkanmış bu topraklar çay ve kivi yetiştirmek için oldukça elverişlidir.
2. Kırmızı Akdeniz Toprakları (Terra - Rossa)
- Organik madde bakımından fazla zengin olmayan bu topraklarda genellikle turunçgil, bağcılık ve zeytin tarımı yapılmaktadır.
- Bu topraklar ülkemizde Marmara Bölgesinin güney kesimi ile Ege ve Akdeniz bölgelerinde yaygın olarak görülmektedir.
3. Kahv... (Devam)
Topraklar 21 Aralık 2013 Yorum yok
Ulaşım Sistemleri ve Kalkınma
Ulaşım Sistemleri ve Kalkınma (Devam)
Diğer Sunular 02 Ocak 2015 Yorum yok
Uluslar Arası Örgütler ve Türkiye Sunusu
Uluslar Arası Örgütler ve Türkiye Sunusu (Devam)
Diğer Sunular 02 Ocak 2015 Yorum yok
Uluslar Arası Saat Dilimleri
Ülkeler arasındaki iletişimin gelişmesiyle günümüzde saat karışıklıklarını önlemek amacıyla uluslar arası saat dilimleri düzenlenmiştir. Dünya üzerindeki 360 meridyen, gün süresi olan 24 saat dilimine bölünmüştür. Böylece 60 dakikadan oluşan 15 meridyenlik saat dilimleri meydana gelmiştir.

Başlangıç meridyeninin 7° 30' doğusu ve 7° 30' batısı arasında kalan bölüm 0 numaralı ya da 24 numaralı saat dilimi olarak kabul edilmiştir. Bu şekilde doğuya ve batıya doğru 15'er meridyenlik dilimler halinde saat dilimleri oluşturulmuştur. Saat dilimleri her yerde meridyenleri takip etmez. Bazı yerlerde siyasi sınırlara göre girinti çıkıntı yapabilmektedir.
(Devam)
Paralel ve Meridyenler 29 Şubat 2012 3 yorum
Uluslar Arası Ticarette Deniz Ulaşımı
Dünyada deniz ulaşımında önemli yerler:
- Atlas Okyanusu (Neden Büyük Okyanus Değil?)- Panama, Macellan, Cebelitarık, Malakka, Sunda Boğazları- Akdeniz ve Süveyş Kanalı- İstanbul ve Çanakkale Boğazları
Deniz ulaşımı, teknolojik gelişmelere bağlı sürekli gelişmektedir. Ancak yine de rüzgar, akıntılar gibi nedenlerle gelişme belli bir yere kadar olmaktadır.
Deniz yolundan en fazla petrol taşımacılığında faydalanılır. Hazar Bölgesi ve Hürmüz Boğazından yüklenen petrol tankerleri buradan tüm dünya limanlarına dağılırlar.
Petrol taşınmasında deniz yolunun seçilme nedeni: Maliyetin az ve taşıma kapasitesinin fazla olmasıdır.
  (Devam)
Ülkeler ve Bölgeler 01 Nisan 2014 Yorum yok
Yer Kabuğunun Malzemesi: Kayaçlar
 
            Yer kabuğunu oluşturan ve birleşiminde mineraller ile organik maddelerin bulunduğu katı materyallerin bütününe kayaç denir. Oluşumlarına göre kayaçlar 3 ana gruba ayrılır:
 
1. Püskürük Taşlar (Magmatik Kayaçlar)
 
Bu kayaçların tamamı minerallerden oluşmaktadır. Dünya ilk oluştuğunda tamamen püskürük kayaçlardan oluşmaktaydı. Oluşumu günümüzde de devam eden bu kayaçlar iki gruba ayrılır.
 
a. İç Püskürük Taşlar
 
Magmanın, yerkabuğunun içine sokularak yavaş yavaş soğuması ve katılaşmasıyla oluşur. Soğuma yavaş olduğundan iri kristallidir. Açık renklidir. En yaygın iç püskürük kayaç granittir. Diğer iç püskürük taşlar: Siyanit, Diyorit, Gabro.
 ... (Devam)
Kayaçlar 03 Kasım 2012 Yorum yok
Yoğunlaşma
Havanın su tutabilme kapasitesine doyma noktası denir. Bağıl nem 100% olduğunda hava artık su ile doymuştur.
Doyma noktası 100% ü aştığında içinde bulunan suyun bir bölümünü bırakmak zorunda kalacaktır. Bu durumda yoğunlaşma ya da yağış meydana gelecektir.
Yoğunlaşma, havanın içinde bulunan nemin su zerrecikleri ve buz kristallerine dönüşmesi olayıdır.
Yoğunlaşma olayı sıcaklığın azalması ile meydana gelir.
Bulut
Havadaki nemin su zerrecikleri ile buz tanecikleri halinde bir araya gelmesiyle oluşan yoğunlaşma ürünüdür.
Bulutlar şekillerine göre kümülüs ve statüs adı alır.
Yükseltilerine göre ise orta bulutlar alto, yüksek bulutlar sirro takısı alırlar.
Alçak Bulutlar: Stratüs ve Kümülüsler bulutlarıdır. Zaman zaman yağış bırakırlar.
Orta (Alto) Bulutlar: Tabanları düzdür. Genellikle b... (Devam)
Nem ve Yağış 03 Haziran 2012 Yorum yok
Toplam 3 sayfa, 3. sayfadasın: Önceki, 1, 2, 3
Coğafya Tarih Sitesi Matematik Sorusu Türkçe Sitesi